- ספריה
- ארץ ישראל
- משפחה חברה ומדינה
- המאבק על הארץ
לימוד השיעור מוקדש לרפואת
ורד מעינה בת יהודית עדנה
א) אנו מצווים שארץ-ישראל תהיה תחת שילטון ישראל ואסור על-כן למסור חלקים מארץ-ישראל לשלטון זר.
ב) יש איסור תורה של "לא תעמֹד על דם רעך" (ויקרא יט ; טז), והסכם זה יש בו סכנת נפשות לישראל.
ג) שליח אינו יכול לפעול בניגוד לדעת המשלח, והעם לא נתן לממשלת מיעוט זו סמכות להחליט בנושאים מהותיים ויסודיים אלה הקובעים את גורלו.
וכלל תורני ידוע, שכל הסכם שנעשה בניגוד לתורה אינו חל. על זה נאמר "אי עביד לא מהני" (תמורה ד:). על-כן טכס החתימה על "הסכם אוסלו ב"' שעומד להערך היום בוושינגטון, אין לו כל ערך משפטי-הלכתי, והרי הוא בטל ומבוטל מעיקרא, ככל מעשה אדם, שהוא משול כחרס הנשבר, כחציר יבש, כציץ נובל, כצל עובר, וכרוח נושבת וכחלום יעוף. ודבר אלֹקינו מלך עולם חי וקיים יקום לעולם (בראשית טו ; יח): "לזרעך נתתי את הארץ הזאת". והננו אומרים לפני ד' אלקינו שכל ההסכם הזה לא על דעתנו ולא בהסכמתנו. אנחנו נאמנים לדבר ד'.
אף-על-פי שאין תוקף הלכתי או משמעות הלכתית לחתימה על הסכם אוסלו, בכל זאת היא אסורה באיסור תורה, וכיון שהיא נעשית בפרהסיה שאין גדולה הימנה, הרי יש בזה חילול ד' בפרהסיה, שכביכול יש הסכמה לסגת משאיפת ישראל לגאולה שלמה ומקיום מצות-ד', השקולה כנגד כל התורה כולה. עצם קיומה של ממשלת-מיעוט יש בה חילול ד' נורא, ועבירה גוררת עבירה, ובחתימה על הסכם אוסלו, חילול ד' הוא כפול. ובחילול ד' הכלל הוא (אבות ד ; ד, קידושין מ.), ש"אין מקיפין בחילול ד'", ו"אחד שוגג ואחד מזיד בחילול ד'". ובהכרזתנו אנו שכל הסכם זה מנוגד לדעתנו ולדעת מקהלות רבבות עם ישראל הנאמנים לד' ולתורתו, הננו ממעטים את החילול ד', ומוסיפים קידוש ד'.
הננו חדורי אמונה שהתנפצות חלום ה"שלום" המדומה הזה, תביא להתעוררות גדולה של אמונה, למהפכה רוחנית חיובית ואורות התשובה יאירו על כל עם ישראל. ועל זה הננו מתפללים בימי תשובה אלו: "השיבנו ד' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם"; "ומחה והעבר פשעינו וחטֹאתינו מנגד עיניך, כאמור: אנכי אנכי הוא מוחה פשעיך למעני וחטאתיך לא אזכֹר. וטהר לבנו לעבדך באמת כי אתה סלחן לישראל ומחלן לשבטי ישורון בכל דור ודור ומבלעדך אין לנו מלך מוחל וסולח אלא אתה". חזק ונתחזק בעד עמינו ובעד ערי אלֹקינו וד' יעשה הטוב בעיניו.
יישוב-ארץ-ישראל ופיקוח-נפש
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ז באדר ה'תשנ"ד
חברון
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ז באב ה'תשנ"ו
כי עם קשה עורף אתה
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ב בתמוז ה'תשנ"ה
השתיקה הרועמת
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ד' בטבת ה'תשנ"ו
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
ראש מוסדות ישיבת בית אל, לשעבר רב הישוב בית אל, מייסד ערוץ 7. מתלמידיו הקרובים של מרן הרצי"ה זצ"ל לקורות חייו המלאים לחץ כאן.
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ז (2)
שיעור מס' 91
ט"ז סיון תשפ"ג
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ז (3)
שיעור מס' 92
י"ז סיון תשפ"ג
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק י' - י"א (1)
שיעור מס' 99
כ"ו סיון תשפ"ג
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ח - ט(1)
שיעור מס' 95
כ"ב סיון תשפ"ג
האם הניסים שקרו במצרים יכולים לקרות גם היום?
איך מותר לנקות בגדים בשבת?
מהו הסוד של פורים בשנה מעוברת?
לאן המריבות בתוך עם ישראל מובילות אותנו?
הזיכרון המשותף לראש השנה ושבת
איך נראית נקמה יהודית?
סוד ההתחדשות של יצחק
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
קילוף פירות וירקות בשבת
אם יש הבטחה, למה יעקב ירא?
מהדורות החדשות במצרים שדיברו על ישראל
"והוא היה והוא הווה"
עולת ראיה- אדון עולם 4
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ב חשוון תשפ"ה
"ואחרי ככלות הכול"
עולת ראיה- אדון עולם 3
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"א חשוון תשפ"ה
