1. "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה" - מכאן אנו רואים שלא די לזכות לברכה, אלא יש לזכות ולראות את הברכה.
2. לגבי הברכה אומרת התורה "אשר תשמעו" ואלו לגבי הקללה "אם תשמעו" - מה פשר ההבדל?
3. "והיה אם תשמעון" פירש רש"י: "על מנת אשר תשמעו" מה בא רש"י להוסיף?
התורה מזהירה את עם ישראל שלאחר הניצחון על הגוים לא יתפתה לאמץ את דרכם: "איכה יעבדו הגוים האלה את אלוהיהם ואעשה כן גם אני". איך יתכן שלאחר הניצחון על הגוים ירצה עם ישראל ללכת לעבוד את אלוהי הגוים?!