הסבר נוסף לפס' "קדושים תהיו".
מדוע הקדים הפס' אמא לאבא במצוות מורא?
הסבר דברי המדרש תנחומא עה"פ הנ"ל.
חלק מן המצוות המובאות בפרשתנו מקבילות אל עשרת הדיברות.
הנבראים נחלקים לשני חלקים שכליים וארציים, ושונה מהם האדם בכך שיש לו חופש בחירה.
באדם ישנם חלקים גשמיים וחלקים רוחניים, אם נמשך אחר תאוותיו הנו נהיה כבהמה, אך אם מתגבר על תאוותיו, הנו דומה למלאך אלוקים.
השנה, באופן נדיר, היינו צריכים להפטיר אחר פרשות אחרי מות וקדושים את ההפטרה המקורית שיועדה לכל אחת מהן. אולם כדי שלא להפטיר בתועבות ירושלים, פשט המנהג בשנה שכזאת לקרוא שבועיים ברצף את אותה ההפטרה: "הלוא כבני כושיים"
הזכויות בהם נכנס כהן גדול אל קודש הקדשים; הצורך ב"תחבולות" ובתכנון לקראת עשיית מצווה; יראת ה' הממלאת את הלב נותנת כח להתמודד עם תאות העריות; דברי הרמב"ן על קדושתה המיוחדת של הארץ-צריכה להיות שמחה תמידית על קיום מצוות יישוב הארץ.
וכי מפני שהוא קדוש אנחנו צריכים להיות קדושים? הלא זה הפוך, זו תכונה שלו ולא שלנו. אלא שאלוקים אומר: כיוון שזו תכונה שלי, ככל שתהיו יותר קדושים – יותר תהיו קרובים אלי. ועל כך מגיעה לו כל התודה שבעולם.
-הגישה אל הקודש דורשת הכנות והדרגה
-כשעמ"י באחדות הם יכולים להופיע קדושה, לכן פרשת קדושים עוסקת בעיקר במצוות בין אדם לחבירו
-מצוות התוכחה והשותפות בכלל ישראל
-מסירות נפש כדי לא להלבין פני חבירו ברבים