עזה חלק מארץ ישראל * תכונת ארץ ישראל – להפוך הרע לטוב * גודל מעלת האבות * הבארות – כל אחד סולל את הדרך שלו * האבות והסביבה * מדרגת האבות תחזור בדור הגאולה * הברכות ליעקב – תיקון הקללה לאדם הראשון * בין ברכת יעקב לברכת עשו * משל הזוהר על הברכות * להתבונן במבט ארוך * להתאמץ בתורה בימי מלחמה
אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה, ואף את המצוות שלא מובנות בשכל, בזכות מעלתו הנשגבה | יצחק אבינו עבד את ה' במידת היראה, שאומנם נראה שהיא גורמת לצמצום, אך במבט מעמיק היא נותנת תעצומות נפש גדולות.
יצחק מתפלל לה' לנוכח אשתו כי עקרה היא. הרב מבאר את עניינה של התפילה לאור המשנה באבות "חסידים הראשונים היו שוהים שעה אחת ומתפללים כדי שיכונו את לבם למקום".
עבודת ה' של אברהם ויצחק ◆ יצחק מלמד זכות על ישראל ◆ מידת הדין של יצחק אבינו ◆ יצחק מבטא את הסגולה של ישראל ◆ הסגולה קיימת גם ברשעים ◆ ברכות יצחק ליעקב ◆ זלזול הגוים והשיבה לארץ ישראל ◆ לבנות עוצמות פנימיות גדולות.
אופיו של אברהם ושל יצחק * השפעת מידת היראה * מעלת התורה ומעלת התפילה * רעב גשמי ורעב רוחני * עבודת האבות ועבודת הבנים * למה הברכות ניתנו בעורמה? * קדושת שבת וקדושת ראש חודש.
האבות זיככו את נשמתם ומתוך כך הגיעו לקיום המצוות שהן גילוי הנשמה. יצחק הוא נפעל פסיבי, הגדלות היא להיות נפעל מרבש"ע.
מלחמת ישראל ואויביה היא מלחמה דתית, ונצחון ישראל הוא קידוש ה'.
סיפור תולדות הדורות בתורה מאדם הראשון דרך אברהם יצחק ויעקב ועד משה רבנו, אינו בא ללמדנו את סיפור ההסטוריה האנושית, אלא את סיפור ההסטוריה האלוקית בעולם.
עשו בא מן השדה עייף ורעב, והוא מבקש מיעקב: תן לי מנזיד העדשים שלך, ויעקב מתנה זאת במכירת הבכורה. האם זה הוגן לנצל את חולשתו באותה שעה ולסחוט ממנו את הבכורה?
מעשה אבות סימן לבנים; קיום המצוות בזמן האבות; החוקים מתוך הבנת הטעמים העמוקים; יצחק- פסיבי מבחוץ אך משפיע על סביבתו מתוך כך; ע"י הדברים היוצאים מעומק הלב אפשר לחולל מהפכות עמוקות.