שבתקורע על מנת לתפור
המשנה בפרק שביעי במסכת שבת מוֹנה 39 אבות מלאכות האסורות בשבת מן התורה. מלאכות אלו למדנו ממלאכת בניית המשכן, והן מלאכות של בניין ויצירה. אולם חלק מן המלאכות הן מלאכות של קלקול, וקלקול אינו אסור מן התורה בשבת. על כן מלאכות אלו אסורות מן התורה רק כאשר הן נעשות על מנת לתקן, כמו: קורע על מנת לתפור, סותר על מנת לבנות, מוחק על מנת לכתוב וכדומה.
מה הדין במקרה שהמלאכות הללו (שבמשכן היו קלקול) נעשות בצורה שהן עצמן תיקון, ולא קלקול על מנת לתקן. האם מכיוון שנעשה כאן תיקון זה אסור מן התורה, או אולי במלאכות אלו נאסר מן התורה רק קלקול על מנת לתקן (כמו שהיה במשכן) ולא תיקון בפני עצמו?